sábado, 29 de septiembre de 2012

MÚSICA

Al llarg d'aquests dies a la classe de música, em fet diferents activitats totes elles molt divertides i dinàmiques en les que em pogut començar a introduir-nos en el món de la música i aprendre una mica més.

De moment em après quatre cançons: 

  • Quinze són quinze, la primera cançó que vam cantar tots junts i vam poder descobrir que les cançons es tenen que saber cantar perquè sino podem fer que el nen canti malament i epatllar-li la veu.
  • La pedreta corre i passa, aquesta cançó la vam aprendre mintjançant un joc molt divertit de passar una pedra de mà en mà mentres cantavem la cançó.
  • Tres i tres: una canço tan simple com sumar numeros, 3+3+3=9+3=12 + 13=25, ai, ves qui ho diria!
  • pst!prou brogit és una cançó per ajudar que els nens fagin silenci.
Les lletres d'aquestes cançons les podem trobar al blink en l'apartat de música.

En el apartat de música del blink també tenim una carpeta amb articles molt interessants que la Glòria ens va penjant, de moment en tenim dos: 

  • James Pritchett Cage: és un article molt interessant que parla de la trajectoria d'aquest músic i sobretot en explica la experiència que aquest artista té amb el silenci.
  • Com sona meva escola, és un article de Reina Capdevila que parla sobre el paisatge sonir que envolta els nostres infants, és a dir tots el sorolls que es senten en la vida cotidiana en una escola i no els i donem cap importància.
A música també em donat classes teòrica on em après a distingir el ritme, la pulsació, etc, També ens em trobat amb deficions com poden ser:

  • Durada: Depen del temps que roman el so a la nostra orella.
  • Altura: Depèn del nombre de vibracions per segon.
  • Intensitat: Depèn de l'amplitud de l' ona sonora.
  • Timbre: Depèn del material que vibra i de la tècnica que s' utilitza per fer-lo vibrar.
A l'última classe vam veure com és pot ensenyar un d'aquests termes, la intensitat.

Exemple: el joc d'obrir i tancar, si sentiem un soroll fort ens teniem que obrir al màxim i si sentiem un soroll fluix ens teniem que tancar al màxim.

Tota activitat que dirigim els mestres té un objectiu, encara que el nen pensi que és un joc nosaltres tenim que saber que fem aquest joc per uns objectius, en el exemple anterior, distingir la intensitat ( fluix o fort).

Per últim dir que tenim un dossier on ens explica el nombrat anteriorment més ampliament i els articles i cançons estan al blink.

No hay comentarios:

Publicar un comentario