domingo, 4 de noviembre de 2012

POEMA: La meva amiga com un vaixell blanc

Aquest és un dels poemes treballats a COED, és un dels poemes que més m'agrada. Espero que també os agradi a vosaltres.

Aquella verge vinclada als meus braços 
tota es donava però ha fet un gran crit. 
-Oh, amat, no temis! - em deia 
ajocant-se: 
-No hi ha a la terra cap glavi més fi. 

Cerca pel món, que no en trobaràs d'altra 
que et faci ofrena d'un amor tan pur. 
No em deixis, no, que el teu bes m'amanyaga: 
¿com ho faria, si era sense tu?- 

I ara s'alçava i jo la vestia 
i els seus cabells destrenava pel coll. 
La carn, flotant al mossec de la vida, 
s'enorgullia de la comunió. 

-¿Què més voldràs, si el meu cos que et guardava 
ara ja és teu, i elevarà el teu cant?- 
I amb els peus nus, de puntetes, mirant-me: 
-Quan corris món, el meu nom ¿què et dirà?- 

A cada mot més la veu endolcia, 
i jo era alhora l'heroi i l'esclau: 
-No et deixaré 
et diré el nom d'amiga. 
La meva amiga: com un vaixell blanc. 

I encar de nou la prenia en mos braços 
-ja era el seu ventre més alt i més fort. 
I a cada pit un vermell: 
dues brases 
com la punxada del llavi i del cor.


He consultat:
http://www.cancioneros.com/nc/3885/0/la-meva-amiga-com-un-vaixell-blanc-joan-salvat-papasseit-carlos-boldori

No hay comentarios:

Publicar un comentario