Conceptualitzar l'aprenentatge amb l'odinador. A partir de les quatre metàfores la tecnologia pot ensenyar a partir del paper de l'odinador.
Les quatre metàfores són:
- La metàfora tutorial
- La metàfora de la construcció
- La metàfora del laboratori
- La metàfora de la caixa d'eines
1. La metàfora tutorial
L'ordinador com a tutor, l'ordinador és que ensenya a l'alumne. L'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua.
L'alumne pot decidir amb quin nivell començar ja que és díficil que un odinador detecti el nivell de l'alumne.
2.La metàfora de la construcció
L'ordinador com a alumne. L'alumne és qui ensenya al ordinador a fer coses. Li dona instruccions per a realitzar unes tasques.
El mestre quedaria en segon pla, només seria una guia pel nen.
3. La metàfora del laboratori
L'odinador com a simulador. Permet un aprenentatge per descoberta però amb un grau de llibertat més baix que en el del Logo.
Permet fomentar la reflexió i l'acció en un entorn acotat però amb el perill de simplificar en excés els sistemes reals.
Un exemple de programa és: Crayonphysics
4. La metàfora de la caixa d'eines
L'ordinador com a eina. A l'escola igual que a la nostra vida diària, és habitual l'ús de l'ordinador com a eina de treball. Les activitats que es proposen als infants, haurien de ser autèntiques, haurien d'estar relacionades amb la seva experiència i les seves preocupacions.
Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.
Les quatre metàfores i els seus exemples:
He consultat:
- Bloc de GTIC: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es
- Scribd
- www.edu365.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario