sábado, 5 de enero de 2013

Poema recitat

Durant unes classes de COED vam estar recitant poemes.

Jo vaig escollir un poema de l'autora Carmeta Pallarès del llibre " Roda la mola", poesia del Baix Aragó de llengua catalana del orígens als nostres dies.

Carmeta Pallarès i Soro va nàixer a la Ginebrosa el 1947. L'any 1963 es traslladà a Barcelona i des del 1973 viu a Badalona. Començà a escriure poesia el 1990 que ha publicat en part a diverses revistes i diaris, Tarayola de la Ginebrosa i La Comarca d'Alcanyís especialment. En aquest darrer diari manté una columna Un foradet en chapurriau des de l'agost de 1991. Els seus temes són: la quotidionitat, el paisatge, l'amor, meditació i llengua.

Poema:

En la meua llengua 
(Badalona 1990)

Un dia,
no  se qué dia,
ni com, ni quan, ni per què,
vai escriure quatre lletres
a una fulla de paper.

Un sentiment nou i ample
naixie en aquell moment
l'emoció que jo sentia
a l'escriure un pensament
en la llengua en què jo penso,
que jo parlo,
que jo sé.

Ere orgull,
ere alegria,
eren gràcies no sé a qué,
ere lo que ara sento
quan escric este paper.


He consultat:

- Llibre " Roda la mola", pàgina 139.

No hay comentarios:

Publicar un comentario